Kwaliteit van onze ondersteuning en zorg

Bij Hospice het Veerhuis geloven we dat de kern van de kwaliteit van ons werk is: het luisteren naar onze bewoners en hun naasten.

Samen met de vrijwilligers en coördinatoren sluiten de deskundige verpleegkundigen van thuiszorgorganisatie Evean aan bij de wensen van de bewoners. Dit wordt vastgelegd en geëvalueerd in het persoonlijk bewonersplan en het cliëntendossier van de verpleging.

De professionaliteit van onze vrijwilligers geven wij vorm met een basistraining en vervolg trainingen.  We evalueren regelmatig aan de hand van feedback van bewoners en hun naasten. En we vragen feedback van de vrijwilligers en evalueren de samenwerking met Evean.

Als organisatie maken we actief deel uit van het regionaal netwerk palliatieve zorg en van een Lerend Netwerk met andere hospices. Het kwaliteitskompas van VPTZ Nederland gebruiken we als hulpmiddel om te werken aan inzicht in onze kwaliteit en een doorlopende cyclus van leren en verbeteren.

Kwaliteitshandboek

Met een continue aandacht voor kwaliteit richt Hospice
Veerhuis zich op een verdere professionalisering van zijn
dienstverlening. Een en ander is vastgelegd in het Kwaliteitshandboek.

Het volledige Kwaliteitshandboek staat hier